A Spar Magyarország árbevétele meghaladta az 516 milliárd forintot 2016-ban, ami 5,2 százalékos növekedés az előző évhez képest, az idén a vállalat az üzlethálózat további fejlesztését tervezi – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

A cég az árbevétel további növekedésére számít ebben az évben, de ennek mértékét április végén tudják majd prognosztizálni, mert a nagypénteki zárva tartás jelentősen módosíthatja a korábban megszokott húsvéti forgalmat – mondta Heiszler Gabriella.

A Spar tavaly 20 milliárd forintot fordított beruházásokra, 24 üzletet alakítottak át és 4 újat nyitottak. Idén a tervek szerint 23 milliárd forintból 24 áruház újul meg és ötöt nyitnak. A Spar 26 éve van jelen Magyarországon, 13 ezer dolgozót foglalkoztat. A hálózathoz 493 üzlet tartozik, ebből 116-ot üzemeltetnek franchise partnerek. A vállalat forgalma 2012 óta 23 százalékkal, összesen 95 milliárd forinttal nőtt.

Tavaly 43 új franchise üzlet nyílt, a Spar bővülő franchise hálózata több mint 1300 embernek ad munkát. A boltok forgalma éves szinten meghaladja a 30 milliárd forintot. A Spar az egyetlen kiskereskedelmi vállalat, amelynek saját húsüzeme van Magyarországon. A korábban csak húsfeldolgozó-üzemként működő egységben 2015-ben oktatótermet alakítottak ki, ahol képzéseket tartanak a munkatársaknak.

Tavaly decemberben a bicskei központú vállalat toborzó irodát nyitott Budapesten, ahol tájékoztatást kaphatnak a munkát keresők a konkrét jelentkezés, illetve az állásinterjú előtt. A kereskedelemben nagy a fluktuáció, ezért folyamatosan vannak álláslehetőségek a vállalatnál, ugyanakkor a munkatársak átlagosan 6,9 évet töltenek a Sparnál.

A Spar üzletekben árult termékek 25 százaléka, 2300 árufajta saját márkás, amelyeket húszféle márkanév alatt árulnak, és ezek köre egyre bővül.

A hálózatához világszerte 42 országban 12 ezer üzlet tartozik. (MTI)