Az E.ON Design Terminallal közös, Challenge.ON elnevezésű legújabb hackathonján, a jövő energetikai kérdéseire és kihívására keresett válaszokat. A megmérettetésen a Csapat nevű formáció nyert egy olyan alkalmazás ötletével, amely ösztönözné a felhasználókat a tudatosabb energiafelhasználásra, miközben hátrányos helyzetű családokon is segíthetne.

Hogyan és milyen irányba növelhető az energiához kapcsolódó szolgáltatások köre? Hogyan növelhető a tudatos energiafogyasztás iránti igény? Milyen eszközökkel lehet növelni az ügyfélelköteleződést? Ezekre a kérdésekre várt jövőbe mutató válaszokat az E.ON termékötletek, mintaalkalmazások vagy egyéb újszerű megoldások formájában.

A versenyre jelentkező 70 csapatból az online selejtező eredményeként döntőbe jutott 15 csapat, összesen 45 egyetemista mérhette össze tudását a 24 órás hackathon során a Smart Home alkalmazásokhoz, az ügyfélelköteleződés növeléséhez, illetve a jövő fogyasztójához kapcsolódó kategóriákban, és mentorok segítségével konkrét válaszokat dolgoztak ki a megadott kihívások mentén. Így a fiatalok a feladatok során konzultálhattak az energiavállalat munkatársaival, és betekintést nyerhettek a cég működésébe is.

„Sok új trend van kibontakozóban az energetika és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások területén, amelyek átalakíthatják a termékkínálatot. Mi is fontosnak tartjuk, hogy új, a modern kornak megfelelő szolgáltatásokat fejlesszünk. A jövő energiája a fiatalokban van, a jövő energiafelhasználói is ők lesznek, ezért nagyon kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen ötletekkel állnak elő. Szerencsére rengeteg érdekes és izgalmas megoldás született” – mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatósági tagja.

A versenyt a Csapat nevű formáció nyerte. A jutalmuk az, hogy részt vehetnek egy egynapos workshopon az E.ON-nál, ahol szakmai támogatást kapnak ötletük továbbfejlesztéséhez, emellett egy 350 ezer forint értékű repülőjegy utalvánnyal és Brain Bar jegyekkel gazdagodtak a tagok.

Egy olyan alkalmazás megvalósítását javasolták, amely ösztönözné a felhasználókat a tudatosabb energiafelhasználásra. Az alkalmazás tippeket adna a felhasznált energia mennyiségének csökkentésére, majd amennyiben az ügyfél betartja a tanácsokat, bizonyos “coin”-okat gyűjthetne, amelyeket a későbbiekben akár jótékony célra is fordíthatna, egy hátrányos helyzetű család villanyszámlájának kiegyenlítésében segédkezhetne. Ezáltal az energiatudatosságra nevelés mellett a társadalmi felelősségvállalást is erősítené a felhasználókban az alkalmazás.

Az ezüstérmet a VAK nevű csapat szerezte meg. Napelemes rendszerrel termelt energia térben és időben eltérő felhasználására nyújtottak egyedi megoldást ötletükkel, amelynek lényege az energiatermelő háztartások és lehetséges fogyasztóik összekapcsolása alacsonyabb rendszerhasználati díj mellett, helyben termelt energia használatával.

A harmadik helyezett az Energon nevű csapat lett. Ötletük egy komplex megoldás keretében a háztartási méretű napelem rendszerek megtérülési idejét javítaná, úgy, hogy a fel nem használt áramot a fogyasztó maga értékesíthesse a szolgáltató blockchain hálózatát használva.

A zsűri egy különdíjat is kiosztott, ezt a Challengers csapat kapta. Az ő ötletük egy olyan okos karperec, amely egy okos termosztáttal összekötve automatikusan az ügyfélnek legmegfelelőbb hőmérsékletet állítja be a helyiségben. Ezzel kényelmes megoldást nyújt a hatékony energiafelhasználás érdekében.

A díjazott csapatok prezentációit megismerve a szakmai zsűri úgy döntött, hogy mindegyiküknek lehetőséget nyújt arra, hogy az E.ON-on belül szakértőkkel közösen dolgozzanak tovább az ötletek megvalósításán. Az energiavállalat várakozásai szerint ezekből az ötletekből hosszabb távon akár új termékek is születhetnek, melyek a jövő energiafogyasztóinak igényeit is kiszolgálják majd, illetve a jövő generációjának tagjaival való közös értékteremtés során a fiatalok még jobban megismerhetik az E.ON-t, mint munkáltatót.