A nagy biztosítók közül az Aegon, a kis- és közepes biztosítók kategóriájában a Mapfre biztosító nyerte el „Az év ügyfélbarát biztosítója 2015” díjat a Netrisk.hu tavaly decemberben meghirdetett közönségszavazásán.

A nagy biztosítók közül az Aegon, a kis- és közepes biztosítók kategóriájában a Mapfre biztosító nyerte el „Az év ügyfélbarát biztosítója 2015” díjat a Netrisk.hu tavaly decemberben meghirdetett közönségszavazásán.

Az online biztosításközvetítő portál több mint 52 ezer ügyfélszavazat alapján ítélte oda a díjat.

A hétfői, budapesti sajtótájékoztatóval egybekötött eredményhirdetésen Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója elmondta: a nagy biztosítók között a második az Allianz lett, harmadik helyen a Magyar Posta Biztosító végzett.  A kis- és középes biztosítók közül a Vienna Life a második helyezést, a K&H Biztosító a harmadik helyezést érte el a közönségszavazáson.

A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ez alatti piaci részesedéssel rendelkező társaságok kerültek.

Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet szerződése, a szavazáson résztvevők több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti osztályzataikkal. A szavazás során a meglévő biztosítói kapcsolattal rendelkező, megkérdezett ügyfelek nemcsak általános értékelést adhattak a biztosítók működéséről, hanem a válaszadók az egyes biztosítók ügyintézéséről, az ügyfél-tájékoztatásról, illetve a biztosító kárrendezéséről is véleményt mondhattak.

Az értékelt biztosítókat átlagosan 3,21-es értékre osztályozták az ügyfelek. A válaszadók a legelégedettebbek az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak (az osztályzatok átlaga 3,36 volt erre a kérdésre).

Az 1994. január 31-én alapított Netrisk.hu regisztrált ügyfeleinek száma meghaladja az egymilliót.

MTI