Nem kell kapkodni – üzeni az IKEA új reklámfilmjében, amelyet nyolc magyarországi helyszínen forgattak.

Az IKEA vicces új klipet forgatott. A történet a 18. században játszódik, egy arisztokrata család éppen lakomáját kezdené, amikor a családfő rászól a többiekre, hogy várjanak még. Az udvari festő ugyanis épp az utolsó simításokat végzi egy festményen, mely műfaját tekintve csendélet.

Amikor a mű kész lesz, szolgák jelennek meg, akik hintóba rakják azt, majd lóhalálában elviszik. A képet a legkülönfélébb társadalmi státuszú embernek mutatják meg. Majd jön a nem várt csattanó. A reklámot a stockholmi Acne ügynökség készíttette.

A film a magyar Filmteam közreműködésével forgott, magyarországi helyszíneken. A díszlettervező Varga Judit volt – írja a Kreatív Online.

A négy napos forgatás során összesen 8 magyarországi helyszínen forgatott a szinte teljesen magyar színészekből álló stáb. A videóban megjelenő festőt Varga Tamás játszotta, a lovas jelenetekben pedig szerepet kapott az európai szinten elismert hajtó, Juhász László. A videó magyarul a „Csak nyugodtan, nem kell kapkodni!” címet kapta.

A reklám az IKEA kétéves koncepciójára reflektál, amelyben minden az étkezés körül forog. Az IKEA arra bíztatja a vásárlóit, hogy fedezzék fel az önfeledt főzés, a közös étkezések és az együttlét örömét. A videóban játszódó történet kapcsolódik az IKEA harmadik alkalommal elkészített „Élet otthon” elnevezésű éves kutatáshoz és az új 2017-es katalógushoz is.