Száműzik az egészségtelen, gyorséttermi ételeket, cukros üdítőitalokat, édességeket és sós rágcsálnivalókat népszerűsítő reklámokat a londoni tömegközlekedési hálózatból a gyerekek elhízása elleni harc jegyében – számolt be róla az MTI.

A brit főváros polgármestere, Sadiq Khan és a helyi tömegközlekedésért felelős szervezet, a Transport for London az elmúlt hét végén jelentették be a korlátozást, amelynek értelmében 2019. februárjától az élelmiszer- és italgyártók már csak az egészségesebb termékeiket hirdethetik a megállókban és a tömegközlekedési eszközökön.

A londoni tömegközlekedési hálózaton naponta harminc millió utat tesznek meg az emberek, ezért az itt jelen lévő hirdetési pontok hatalmas lehetőséget jelentene a tápláló ételek és az egészséges életmód népzserűsítésére mind a gyerekek, mind a családtagjaik, gondviselőik körében – fogalmazott közleményében a Transport for London.

Egy felmérésből kiderült, hogy a londoniak 82 százaléka támogatja a korlátozást és a polgármester egy Twitter-bejegyzésében kifejtette, hogy az egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámok tilalma csak az első része az általa tervezett lépéseknek. Khan ketyegő bombához hasonlította a gyerekek elhízásának problémáját, amelynek legyőzéséhez szerinte szigorú intézkedésekre van szükség.

Fotó: Evening Standard