Míg a többség Suzukival, Opellel vagy Volkswagennel jár, álmainkban BMW-vel, Merceddessel vagy Audival száguldozunk – olvasható a Genertel kétezer fős felmérésében. A megkérdezettek 45 százaléka 2-5 millió közötti összeget tart reálisnak autó vásárlás esetén elkölteni.

Nem meglepően, életünk első gépjárművei nem luxus- vagy sportautók voltak, hanem bizony olyan autók, amelyeket ma már szinte egyáltalán nem láthatunk az utakon. A Genertel felmérésben részt vevő 2000 válaszadó közül a három legtöbbet említett gépjárműmárka a Trabant, a Lada és a Fiat volt.

Mára azonban „meguntuk” őket és lecseréltük a kocsikat más típusura. A megkérdezettek 11 százaléka Opelt, 10 százaléka Suzukit és 7 százaléka Volkswagent vezet napjainkban. Ez a három márka hangzott el a legtöbbször, amikor a jelenlegi gépjármű után érdeklődtünk.

Az autóval rendelkezők 35 százaléka 7-10 év közötti autóval közlekedik, 31 százalék 11-16 év közöttivel, míg 19 százalék kénytelen 17-27 éves kocsival közlekedni. Csupán 4 százaléknak van 2016-as, 3 százaléknak pedig 2015-ös évjáratú kocsija, a fennmaradó 8 százalék 2010-2014 közötti gyártású gépjárművet.

Amikor autót veszünk, elég reálisan mérlegeljük az összes szempontot, legalább is ez derül ki a felmérésből. Nem a kinézet vagy erős motor alapján döntünk egyik vagy másik márka mellett, hanem a megbízhatóság, biztonság miatt (a megkérdezettek 49,5 százaléka), 20 százalék pedig attól teszi függővé, a vételt, hogy belefér-e a család a kocsiba.

Alig 8 százalékunknál szempont a alacsony benzinfogyasztás és nem számottevő azok aránya, akik az autó kinézete, erős motorja, olcsósága vagy éppen a könnyű parkolhatósága miatt döntenek.

Egy biztonságos és megbízható autó pénzbe kerül, és úgy tűnik, ezzel tisztában is vagyunk.  26 százalék 2-3 millió, 22 százalék pedig 3-5 millió közötti összeget tart érdemesnek autó vásárláskor elkölteni, azaz a megkérdezettek 48 százaléka középkategóriás, megbízható gépjárműben gondolkodik.

25 százalék 1-2 millió között, 12 százalék pedig 1 millió alatti összeget tart reálisnak autóra szánni. A másik véglet az a 12 százalék, aki 5-10 milliós összegben gondolkodik, 3 százalék pedig akár 10 milliónál többet is szánna kocsira.

A „Top 3 legnagyobb félelmünk” a következő; félünk attól, hogy összetörik a kocsinkat az utakon, attól, hogy ellopják, illetve attól, hogy váratlanul meghibásodik a gépjármű. A dobogóról alig valamivel csúszott le a jégeső, vihar okozta kártól való rettegés és csupán a képzeletbeli 5. hely jutott a parkolásos koccanásnak.

Az autó lopástól való félelmünk valószínűleg onnan is eredhet, hogy a megkérdezettek 31 százaléka legtöbbször utcán parkol. Igaz, 53 százalék viszont azt válaszolta, hogy zárt garázsban vagy a saját udvarában.

Milyen kocsiról álmodozunk, fantáziálunk? Nem meglepően, nem arról, amilyet éppen vezetünk, sokkal inkább luxusautókról. A Top 3 leginkább vágyott gépjármű márka a BMW, a Mercedes és az Audi.  Az sem ért senkit meglepetésként, hogy idei vagy tavalyi évjáratú kocsikra vágyunk. Színvilágban pedig a három nagy kedvencünk az előkelő fekete, ezüst vagy kék.