A jelenleginél kétharmaddal nagyobb igény lesz a turizmusban a mesterséges intelligenciával, a virtuális és kiterjesztett valósággal kapcsolatos ismeretekre, valamint egyharmaddal több a programozói, adatelemzői, üzleti intelligencia, big data elemzői tudásra 2030-ra.

Erről az Új Turizmus Generáció Szövetség Budapesten tartott konferenciáján esett szó. Az Új Turizmus Generáció Szövetség (Next Tourism Generation Alliance) az EU új kezdeményezésének munkacsoportja; az egyedülálló projekt 8 ország 14 partnerének részvételével a turisztikai ágazat készségeinek helyzetét méri fel, előrejelzéseket készít és stratégiai megoldást dolgoz ki, hogyan találhat a tapasztalt jelentős problémákra tartós megoldást az ágazat.

A munkacsoport résztvevői európai munkaadói szervezetek, képző intézetek, valamint a turizmus-vendéglátást oktatók és a szakmát tanuló diákok európai szövetsége. Magyarországról a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) és a Soproni Egyetem vesznek részt a munkában.

A munka felmérésekkel indult, Európa-szerte 2100 vállalkozás válaszolt egy készségfelmérő kérdőívre és 240 vezetővel készült hosszabb személyes interjú. Magyarországon 255 vállalkozás fejtette ki véleményét és 35 interjú készült. A válaszok feldolgozása elkezdődött.

(Forrás: MTI)