2017. június 15. csütörtök, 19:31
vállalkozás, IT, webáruház, online kereskedelem, Media Markt, Bookline, eMAG
Forgalma alapján tavaly az Extreme Digital volt Magyarország legnagyobb webkereskedője, míg a dobogó második és harmadik fokára az eMAG és a Media Markt állt fel. A tíz legnagyobb webáruház adta a teljes hazai online kereskedelem forgalmának 35 százalékát.

Tavalyi teljesítménye alapján – immár harmadik alkalommal – az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője – derül ki a GKI Digital összeállításából. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban. A harmadik helyre a Media Markt online áruháza került, amely egy éve még éppen lecsúszott a dobogóról. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.

Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonos-váltáson átesett Mall.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell. Piacvezető online FMCG szereplőként, az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a Tesco online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon.

Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon. Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline – az ország „kultúráért felelős” webshopja – foglalja el. Bár idén három helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban. A listát, tizedik helyen változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat értek el online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a top10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékát adta, melyhez összesen több mint 5 millió sikeres rendelés társult. Bár 2016-ban tovább nőtt az első tíz e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első tíz szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.

„Az elmúlt évben is dinamikusan nőtt az internetes vásárlás és az online fizetés iránti bizalom, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a vásárlók elvárásai is gyarapodtak. Egyre jobban igénylik azt, hogy az Edigital.hu-n kiválasztott terméket minél gyorsabban, akár még a rendelés napján átvehessék. Ezért vezettük be korábban a négy órán belüli szállítást biztosító szolgáltatásunkat, de ugyancsak a termékek gyorsabb eljuttatását szolgálja az is, hogy két új üzletet nyitottunk a Kika soroksári és budaörsi áruházaiban. Bár ezek "hagyományos" boltok, ahová az utcáról is be lehet menni vásárolni, kialakításukkal valójában az online és offline pilléreken álló, hibrid üzleti modellünket erősítjük" – mondta Várkonyi Balázs.

Az Extreme Digital ügyvezető igazgatója szerint ez nagyon fontos, hiszen forgalmunk jelentős részét teszik ki azok a vásárlók, akik online választják ki a terméket, de a személyes átvételt preferálják. Bár az átvételi pontok és csomagautomaták is egyre népszerűbbek, az Extreme Digital üzleteiben való átvételt sokan azért preferálják, mert ott az eladóktól például segítséget kaphatnak az eszközök későbbi beüzemeléshez.”

„2016-ban kiemelkedő növekedést ért el az eMAG Magyarországon, amely egyrészt az oldallátogatottság emelkedésének és az erős médiatámogatásnak, másrészt pedig a konverzió és az átlagos kosárérték növekedésének köszönhető" – nyilatkozta Hunyady László. Az eMAG marketing igazgatója szerint a mai fogyasztók már sokkal tudatosabbak, ugyanakkor a kényelmet is jobban szeretik. Kivárják a promóciókat, megkeresik az akciókat, de nem pusztán az ár alapján döntenek, hanem a legjobb ár-érték arányú terméket és szolgáltatást választják.

"Jellemző továbbá, hogy a fogyasztók egyre inkább ott vásárolnak, ahol egy helyen a legtöbb terméket meg tudják rendelni és előnyben részesítik a széles választékot kínáló, ismert webáruházakat a speciális termékkörre szakosodott kereskedőkkel szemben. Ennek eredményeképpen nőtt látványosan az eMAG-vásárlók átlagos kosárértéke, azaz az egy kosárban megvásárolt termékek száma és a vásárlási gyakoriság is. Ezt a trendet előre látva, évek óta nagy hangsúlyt fektettünk a termékportfóliónk folyamatos bővítésére, hiszen míg 2015 végén 250 ezer, addig 2016 végén már 450 ezer termék volt elérhető az oldalon" – mondta el Hunyady László.

„A Media Markt online jelenléte kapcsán 2016-ban is arra törekedtünk, hogy minél jobban megismerjük ügyfeleink igényeit és ki is szolgáljuk azokat: UX kutatásokra alapozva továbbfejlesztettük az oldal kezelhetőségét és a vásárlási folyamatot. Tovább bővítettük kínálatunkat, és a termékekkel kapcsolatban több ismertető anyagot gazdagabb tartalommal jelenítettünk meg. A megnövekedett igények érdekében számos fejlesztés történt a logisztikai és raktározási oldalon, illetve átszerveztük az ügyfélszolgálatunkat is" – fogalmazott Szigeti Ferenc, a Media Markt webáruház ügyvezető igazgatója.

A Vállalkozás rovat támogatója: STARJOBS Magyarország Kft.

Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja