A Volkswagen új termékstratégiája az ázsiai tömegtermelő autógyárak helyett már az elektromos autókat gyártó amerikai Teslát tekinti legnagyobb ellenfelének.

A Tesla innovatív üzleti modelljével már nemcsak a prémium szegmenset célozza meg, hanem tömegtermékekkel készül elárasztani a piacot. Ezért számunkra is egyre inkább a Tesla jelenti konkurensként a legnagyobb kihívást és egyre kevésbé a Toyota vagy a Hyundai – mondta a VW márkaigazgatója, Herbert Diess, az Automobilwoche lapnak.

„Az Egyesült Államokban az eddig tervezettnél korábban szállunk majd szembe a Teslával saját ID modellünkkel” – tette hozzá Michael Jost, a VW stratégiai igazgatója.

Az Automobilwoche értesülése szerint a VW ID modellje valahol a Tesla Model 3 és Model S típusok között helyezkedik majd el és 2021-ben kerül piacra. Az autó teljesítménye, hatótávja és ára az amerikai igényekhez lesz szabva.

„Modulrendszerű elektromosautó-platformunkkal messze a konkurencia előtt járunk, és több milliót leszünk képesek piacra dobni az Egyesült Államokban, Európában és Kínában” – mondta Michael Jost. (MTI)