Az Invitel Nagy Sorozatrajongó néven kutatást végzett, amely szerint a magyarok még mindig óvatosan közelítenek a műszaki újdonságokhoz.

amelyet 2015. december és 2016. január között több mint ötezren töltöttek ki – olvasható a Kreatív Online-on.

A kutatás egyik fő megállapítása szerint bár egyre inkább adottak a hagyományos tévézéstől eltérő lehetőségek, a többség még mindig a „klasszikus televíziózást” részesíti előnyben. A válaszadók kétharmada általában televíziókészüléken néz sorozatot, de kedvelt kombináció az internet + tévé párosítás is.

A megkérdezettek többsége (63 százalék) hagyományos (lineáris) módon néz tévét, 37 százalékuk pedig időnként már él az időeltolásos tévézés lehetőségével, kihasználva az IPTV interaktív funkcióit.

A magyar nézők még óvatosan közelítenek a műszaki újdonságokhoz: annak ellenére, hogy a háztartások több mint felében már van HD tévékészülék, a HDTV előfizetések száma ettől jócskán elmarad.

Műfajok tekintetében az akció, a krimi, valamint a vígjáték az igazán népszerű, legtöbben Amerikában készített művekért rajonganak. A kitöltők átlagosan 2-4 sorozatot néznek párhuzamosan, a többség két epizódot szokott megnézni egymás után.

A magyarok kedvenc sorozata a Barátok közt, de lelkesen követik Szulejmán kalandjait is. A top 5-ben helyet kap a Jóban rosszban, a Walking Dead és a Trónok harca is.

A válaszolók 52 százaléka nő, 48 százaléka férfi volt. 69 százalékuk aktív munkavállaló, 22 százalékuk nyugdíjas, 6 százalékuk álláskereső, míg 3 százalékuk diák volt.