Nem biztos, hogy ismerik a piacot olyan mélyen, mint te, ezért készülj alaposan, és mindig maradj szerény! – ez a munkafilozófiája Jentetics Kingának, a PublishDrive alapítójának.

„A befektetőkeresés olyan akár a társkeresés: néhány pillanat eldől, megvan-e a kémia. Ahogy a párkapcsolatokban, úgy az üzlet terén is rendkívül fontos, hogy racionális alapokon nyugodjon a kapcsolat”  – mondja Jentetics Kinga, a PublishDrive az e-könyv-forgalmazásban utazó magyar startup alapítója, aki a Forbes amerikai és magyar 30 sikeres fiatal 30 alatt listájára is felkerült.

A Google beválasztotta cégét a Launcpad inkubátorprogramba, a vezetők tréninen is részt vesznek a Szilícium-völgyben. Kinga már túl van rengeteg tárgyaláson befektetőkkel, ezért tudja, mit és mikor kell mondani – olvashatóak Kinga tanácsai a Forbes.hu-n.

Jentetics Kinga szerint semmi nem tűnhet amatőrebbnek, mintha nem tudod, kivel ülsz le tárgyalni. Nézz utána a befektető portfoliócégeinek, milyen iparágak, megoldások érdeklik a befektetőt. Próbáld kipuhatolni, mekkora összegű és mennyiségű befektetést zártak le és mikor. Ezekből könnyen összerakhatod a puzzle-t, hogy összeilletek-e.

A számok könnyen az ellenségeddé válhatnak, ha nincsenek alátámasztva historikus adatokkal, piaci meglátásokkal. A befektetők nem szeretik a süketelést, és könnyen átlátnak rajtad, ha mégis megpróbálod. Ha valamire nem tudod a választ, inkább valld be, és ígérd meg, hogy utánanézel és elküldöd nekik.

A befektetők nagy része az adott piacot nem ismeri olyan mélyen, mint a cégek, amelyek 1-2 éve már aktívan részt vesznek benne. Mutasd meg, hogy mindennél jobban ismered a piacot, így bízni fognak benned és a csapatodban.

Ne felejtsd, hogy a befektetők befolyásos emberek kiterjedt kapcsolati hálóval, így van lehetőségük piaci szakértőktől véleményt kérni, így te is igyekezd validálni a piacismeretedet szakemberekkel/hivatalosan elérhető piackutatásokkal.

Ha vannak eredményeitek a csapattal, mindenképpen mutasd be, de maradj közben szerény. A befektetők többsége szereti azt látni, hogy az alapítók alázatosak a projekt/cég/termék iránt, és nem azért dolgoznak, hogy egy-egy magazin főcímoldalán szerepeljenek, és álomfizetéssel végigturnézzák a világot 5 csillagos szállodákban, hanem hogy valódi értéket teremtsenek – vallja Jentetics Kinga.