A magyar autósok legkedveltebb kávéja a presszó, a magyarországi OMV-benzinkutakon évente elfogyasztott 2,5 millió csésze több mint felét ilyen formában kérik a vásárlók.

A hazai utakon autózók több mint fele presszókávét fogyaszt, ha tankolás közben betér egy kávéra, míg a vásárlók ötöde kapucsínót választ – derül ki az OMV Hungária adataiból. A vállalat VIVA kávézóiban megforduló vendégek 15 százaléka a hosszú kávét, nagyjából 10 százalék pedig az egyéb tejes termékeket – köztük a latte machiatót, a melange-ot vagy a bécsi kávét – részesíti előnyben. 

Az OMV Hungária hazai töltőállomásain idén várhatóan már több mint 2,5 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok, ami százalékos arányban kétszámjegyű éves növekedést jelent. Az OMV VIVA kávézóval rendelkező, 101 töltőállomásból álló hálózata ezzel az ország legnagyobb kávézóláncának számít.

Az OMV a magyarországi töltőállomás-piacon az elsők között helyezett hangsúlyt a kiemelkedő kávéélményre annak érdekében, hogy egyszerre a felszolgálásában és az alapanyagaiban is a legkiválóbb minőséget kínálja. Idén nyártól mind az OMV-kutakon elkészített, mind az otthoni felhasználásra szánt szemes VIVA kávék a méltányos kereskedelem jegyében, FAIRTRADE védjeggyel kerülnek a vásárlókhoz – hangsúlyozta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója. A FAIRTRADE nemzetközi civil szervezetként garantálja, hogy a termelőktől a fenntarthatóság és kedvezőbb kereskedelmi feltételek jegyében kerüljön a töltőállomásokra a minőségi kávé – lehetőséget teremtve környezetbarát technológiák alkalmazására – tette hozzá.

Az OMV saját fejlesztésű VIVA kávéblendjét a harmadik legnagyobb olasz kávépörkölő üzem, a családi vállalkozásként működő Gimoka szakértőinek segítségével fejlesztették ki és gyártják. Az OMV VIVA blend csapata az olasz kávépörkölő szakértőivel közösen dolgozta ki a különleges kávékeveréket, a minőségi ízélményt számos vakteszten a vásárlók és a töltőállomás-partnerek bevonásával.

A minőségi kávék iránt érdeklődő vásárlók ma már az íz és a minőség mellett a termék eredetére is kiemelt figyelmet fordítanak. Az OMV kilenc országot lefedő, 1400 tagból álló európai töltőállomás-hálózatában ma évi közel másfélmillió vásárló 34 millió csésze VIVA kávét vásárol. A tapasztalatok szerint a töltőállomásokon elérhető minőségi kávé egyre komolyabb versenyelőnyt jelent, a VIVA blend pozitív hazai fogadtatását pedig az elmúlt években folyamatosan emelkedő kávéforgalom támasztja alá – tette hozzá Balogh Tibor.