Az MNB négy vezető közgazdasági felsőoktatási intézménnyel közösen, „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” címmel pályázatot hirdetett a magyar fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztése érdekében a résztvevő egyetemek hallgatóinak.

A Magyar Nemzet Bank (MNB) kiemelt célja a pénzügyi fogyasztóvédelem további erősítése, ezáltal a pénzügyi tudatosság és kultúra fejlesztése. A hazai pénzügyi szemléletformálás előmozdítása érdekében a jegybank négy vezető hazai közgazdasági felsőoktatási intézménnyel (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem, valamint a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem) közösen egyetemi hallgatói pályázatot ír ki – írja közleményben az MNB.

A „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” pályázat keretében a kiírók arra kérik fel az érintett egyetemek hallgatóit, hogy az előzetesen megadott témakörökhöz kapcsolódóan olyan átgondolt, piackutatáson alapuló, kreatív koncepciót dolgozzanak ki, amelynek felhasználásával széleskörűen, költséghatékonyan érhetők el a pénzügyi fogyasztók. A jelentkezők négy témakörből választhatnak: „Felelős hitelfelvétel; Tudatos bankváltás/tudatos bankszámlaválasztás; Értékpapírszámla-lekérdező Alkalmazás (ÉSZLA) népszerűsítése; illetve Befektetési alapok – Ingatlanalap.”

A pályázatok kapcsán fontos szempont többek közt, hogy megvalósításával a fogyasztók széles köre váljék elérhetővé, hogy a kidolgozott javaslat újszerű, érdekfeszítő legyen, és valós piackutatási adatokon alapuljon. Pályázni lehet egyénileg, vagy maximum 3 fős csapatban is. A pályázatoknak az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához való beérkezésének határideje 2017. március 16., csütörtök 16 óra. A pályázat kapcsán további részletes információk a www.mnb.hu/fogyasztovedelem/civil-halo/otletpalyazat honlapon olvashatók.

Az elbírálást követően a legjobb 5 pályázati munka készítői lehetőséget kapnak, hogy személyesen, prezentáció keretében is bemutassák ötletüket. Ezt követően egy szakmai zsűri választja ki az első három helyezettet. A nyertes pályázókat az MNB pénzjutalomban részesíti (az első helyezettnek 500 ezer forint jár), majd ezt követően megvizsgálja a leadott koncepció tényleges megvalósíthatóságának lehetőségét, s azt, hogy az beilleszthető-e a jegybank fogyasztóvédelmi tevékenységébe.

A „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” pályázat újszerű kísérlet az MNB részéről, hogy a fiatal generációt is bevonja – azok ötleteivel, kezdeményezéseivel – a magyar fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztési stratégiájába. Amennyiben a kezdeményezés sikeresnek bizonyul, várható annak országos szintű kiterjesztése is.

Mint ismert, a jegybank Civil Háló programja révén már jelenleg is külső partnerekkel – pénzügyi fogyasztóvédelmi non-profit szervezetekkel – működik együtt egyebek közt a megyeszékhelyeken elérhető pénzügyi tanácsadó irodák működtetése, illetve pénzügyi fogyasztóvédelmi oktatási, s kiadványok megjelentetésére vonatkozó projektek keretében.