2017. január 5. csütörtök, 17:02
NMHH, reklám, reklámpiac, spot, televízió
A reklámok túlnyomó többsége a nőket célozza meg, míg a legtöbb termékmegjelenítéssel szombatonként találkozhatunk a tévében - derült ki az NMHH kutatásából.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2016 első félévében 34 tévécsatorna első alkalommal közzétett reklámjait elemezte. A televíziók műsorkínálatában ebben az időszakban 2645 új reklámszpot jelent meg, amelyek összesen 1 213 982 alkalommal kerültek képernyőre – olvasható a Kreatív Online-on.

2015 azonos időszakához képest jelentősen megemelkedett az egy csatornára jutó összes reklám száma: 58 353-ról 69 725-re, a médiaszolgáltatónkénti összes új hirdetés pedig 29 336-ról 35 705-re. 

Az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma csökkent az egy évvel korábbi számhoz képest: 91-ről 78-ra. A félév legerősebb hónapjának a március számított – csakúgy, mint 2015 első felében. A hétfői napokon tették közzé a legtöbb új hirdetést, ennek aránya a hét többi napjához képest 39,1 százalék.

Folytatódott az öt másodperces reklámfilmek arányának csökkenése, míg 2014 azonos időszakában ezek aránya az összes reklámhoz viszonyítva 7 százalék volt, addig 2015-re 1,9 százalékra csökkent, 2016-ban pedig már csak 1,3 százalék volt. Egy átlagos hirdetés 24,2 másodpercet tett ki (2015 első félévében 24 másodperc volt).

A hirdetések túlnyomó többsége továbbra is a nőket szólította meg 78,2 százalékos arányban. Az ide sorolható hirdetések csaknem fele (47 százalék) a szépségápolási szektorhoz kötődött, de a férfiaknak szóló reklámok között is ez a kategória fordult elő a legmagasabb arányban (29 százalék).

2015-höz viszonyítva jelentősen növekedett az élő szereplős hirdetések aránya, 30,9 százalékról 39,1 százalékra, az önálló animációt alkalmazó reklámok aránya viszont 14,6 százalékról 10százalékra csökkent.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja