A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből.

A magyarok jóval nyitottabbak a technológia újdonságok iránt, mint az európai átlag: 58 százalékuk nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával – derül ki a Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló friss kutatásból.

A kinézett új készükékkel szemben sokkal nagyobb elvárásaink is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása.

A magyarok információ éhsége szintén jócskán meghaladja az átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával.

A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Az előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg itthon a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy köztudatban forgó minden technológiai kifejezést érti. Európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.

Arról viszont az európai átlaghoz nagyon hasonlóan gondolkozunk, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag.

Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa. Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16 és 54 éves kor között. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést, mint férfi.

55 év felett azonban fordul a kocka, és – ha nem is ekkora arányban, de – több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be.

Bármelyik korosztályt vizsgáljuk is, a nők minden esetben nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3 százaléka, nők 20 százaléka), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.

A Samsung éppen ezért a kutatás és fejlesztés terén mind létszámban, mind erőforrásban a világ egyik legnagyobb kifejezetten erre specializálódott apparátusával rendelkezik. 2010 óta a vállalat 27 százalékkal növelte az ezen a területen dolgozók számát, így mára közel 70 ezer alkalmazott dolgozik a cég 34 K+F központjában világszerte. Ez létszám a cég alkalmazottainak 22 százalékát teszi ki.

Tavaly a Samsung költötte a legtöbbet K+F tevékenységre az IT szektorban (14,1 milliárd dollárt), az összes iparágat nézve pedig az ugyancsak előkelő második helyet tudhatta magáénak. Ez napi szinten közel 40 millió dolláros fejlesztésre szánt összeget jelent.