A magyar nők 83 százaléka ár alapján választ kozmetikumot – derül ki a német CD kozmetikai termékeket gyártó cég és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.

A vásárlói tudatosság az életkorral párhuzamosan növekszik a magyar nők körében. A 19-29 éves korosztálynak csak 55 százaléka figyel oda a termékek összetételére az átlag 72 százalékkal szemben. A 30-39 éves generáció hozza az átlagot, a 40-49 évesek körében viszont már 81 százalék számára fontos vagy nagyon fontos döntési szempont az összetétel.

A válaszadók 76 százaléka állítja, hogy elolvassa az összetevők listáját a csomagoláson. Azok, akik nem olvassák el a listát, azért nem teszik, mert vagy nem értik a latin elnevezéseket, vagy nem érdekli őket ez az információ.

A felmérés rámutatott arra is, hogy a megkérdezetteket legkevésbé (30 százalék) a csomagolás érdekelte, ezt követte 50 százalékkal a márkanév.