Csak kisebb hiányosságokat tárt fel a jegybanki vizsgálat: a 16 pénzügyi intézményt érintő vizsgálatsorozatban 13,65 millió forint bírságot szabtak ki, és a hibák kijavítására kötelezték a társaságokat.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tájékoztatása szerint a 2015. februártól életbe lépett „fair banki” szabályrendszer betartásának ellenőrzésekor az MNB kiemelten ellenőrizte, hogy az érintett pénzügyi intézmények az egyes hiteltípusok igénylése során megfelelően teljesítették-e a szerződéskötést megelőző szóbeli és írásbeli ügyféltájékoztatási kötelezettségüket.

A vizsgálat azt is megállapította, hogy a piaci szereplők egyes hitelügyleteinél nem volt utólag igazolható a tájékoztató dokumentumok átadása, a jelzáloghitelek személyre szóló tájékoztatói hiányosak voltak, illetve több esetben az egyoldalú kamatmódosítási gyakorlatuk sem felelt meg teljeskörűen a fair banki szabályoknak. A jegybank mindezek nyomán 15 pénzügyi intézményre 13,65 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki.

Az MNB a fogyasztói hitelfelvétellel összefüggő tájékoztatási szabályok betartását a jövőben is kiemelt figyelemmel követi.

(Forrás: MTI)