Szlovénia a következő négy év évben harmadával, 3 milliárd euróra (912 milliárd forintra) növelné turisztikai bevételét.

Szlovénia a következő időszakban a boutique turizmusba (magas színvonal, személyre szabott kiszolgálás) fektet be, azt remélve, hogy ezzel több gazdagabb turistát vonz az országba.

Európa gazdagabb országait és az Egyesült Államokat célozza meg az a kampány, amelyet a szlovén turisztikai szövetség indított a napokban a Las Vegas-i idegenfogalmi vásáron – írja a turizmus.com.

A szövetség pályázatot írt ki európai partnerek felkutatására is az osztrák, a benelux, a francia és a svájci piacokon. Idén 225 ezer eurót szánnak a projekt népszerűsítésére.

Szlovénia a mérete és az infrastruktúra hiányosságai miatt nem alkalmas a tömegturizmusra. Elsősorban olyan turistákat érdeklődését akarják felkelteni országuk iránt, akik hajlandóak fizetni az egyedülálló kínálatért.

Közvélemény-kutatások szerint a következő tíz évben a luxus és a boutique turizmus 6,2 százalékkal nő évente, míg az általános turizmus mindössze 4,8 százalékkal – írta a szlovén sajtó.