Tavaly öt év stagnálást követően egy százalékponttal, 24 százalékra emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán.

A GfK tanulmánya szerint a kereskedelmi márkák a diszkontokban, drogériákban és a szupermarketekben erősödtek leginkább. A diszkontokban a sajátmárkás termékek piacrésze három százalékpontos növekedést ért el. Legnagyobb arányban a vatta, a nedves tisztítókendő, a kutyaeledel, a sűrített tej és a multipack jégkrém kategóriákban részesednek a kereskedelmi láncok saját márkái.

Az áztatószereknek és hajszínezőknek viszont a 100 százalékát, a hagyományos instant kávémix és a fogkrém kategóriákat pedig 95, illetve 96 százalékosan a gyártói márkák uralják. A GfK kereskedelmi márkák analízisének tanulmánya 2000. óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A reprezentatív felmérést kétezer háztartás bevonásával végzik. (MTI)