Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) vezérigazgatója hétfőn az M1 aktuális csatornán elmondta, hogy a visszaélések elkerülés érdekében a társaság bevezette a honlapjain a kétszintű ügyfélazonosítást a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál.

A vezérigazgató arról is beszámolt, hogy az ügyfeleknek eddig csak azokat a kártyaadatokat kellett megadniuk, amelyek a kártyán is szerepelnek, ezért azokkal akár olyan is fizethetett útdíjat interneten keresztül, aki lopott kártyával próbálkozott.

Az ilyen esetek elkerülése érdekében az ügyfeleknek hétfőtől a kártyaadatokon túl a banktól sms-ben kapott megerősítő kódot is meg kell majd adniuk, biztonságosabbá réve ezzel a rendszert.

Bartal Tamás kiemelte annak fontosságát is, hogy a banknak megadott telefonszám aktuális legyen, különben nem lehet végrehajtani a NÚSZ online felületein – ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu – kezdeményezett elektronikus fizetést.

A vezérigazgató kitért arra is, 2018-ban nyolcszázezer tranzakciót hajtottak végre a weboldalaikon összesen hatvanmilliárd forint értékben. A vásárlások száma pedig az elmúlt években évente tíz százalékkal emelkedett.

Végezetül elmondta: a kétszintű ügyfélazonosítást szeptember 14-től minden bankkártyával végzett online tranzakció esetében kötelező bevezetni az Európai Unió tagállamaiban.

(NT)