Az elektromos autók töltéséhez szükséges energiának is tiszta, szén-dioxid-kibocsátástól mentes villamos-energia termeléséből kell származnia.

A közúti közlekedésben és szállításban is alapvető változásokra van szükség annak érdekében, hogy képesek legyünk teljesíteni a globális klímavédelmi céljainkat – írja az Atombiztos blog. Az elektromos autók térhódítása ugyanakkor önmagában nem képes enyhíteni a légszennyezési problémákat, ugyanis az autók töltéséhez szükséges energia sem tiszta, szén-dioxid-kibocsátástól mentes villamosenergia-termelésből származik.

Ahogy az Atombiztos is írja, nagyon fontos, hogy egyre nagyobb részarányt kell kapnia az atomenergiának és a megújuló energiaforrásoknak is annak érdekében, hogy az elektromos járművek üzemeltetése valóban teljesen „zöld” legyen. 

Az atomenergia alkalmazásával időjárástól függetlenül nagy mennyiségben tudunk villamos energiát termelni a nap 24 órájában szén-dioxid és egyéb légszennyező anyagok kibocsátása nélkül. Az olyan országokban, amelyek nagymértékben támaszkodnak az időjárásfüggő megújuló energiaforrásokra, akkor is szeretnék majd tölteni a villanyautókat, amikor szélcsendes idő, éjszaka vagy tél van és egyelőre az látszik, hogy az elektromos feltöltés iránti igény reggel és este van a csúcson. Magyarul: megkerülhetetlen olyan klímavédelmi szempontból is megfelelő alaperőművek megléte, amelyek ezekben az időszakokban is garantálják a villamosenergia-szolgáltatást.

Azok az országok, amelyek jórészt az atomenergiából és a megújuló energiaforrásokból származó villamos energiával táplálják villanyautóikat, egyértelműen zöldebbek, mint a belső égésű motors társaik, ugyanakkor ahol sok a szenes erőművekben termelt villamos energia, a belső égésű motorok „zöldebbek” mint az elektromos autók – világít rá az Atombiztos. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség közelmúltban megjelent tanulmánya is ezt támasztja alá, amelyből kiderül, növelné a légszennyezést, ha az elektromos járművek üzemeltetéséhez szükséges energiát fosszilis tüzelőanyaggal működő erőművekben állítanák elő, mert ebben az esetben az erőművek kéményeiből több káros anyag kerülne a levegőbe, mint az autók kipufogójából.

(Fotó: electric.coop)