A húsvét a karácsony után a legkiemelkedőbb időszak a játékkereskedelemben – derül ki a Játéksziget bolthálózat tulajdonosa, a Formatex, illetve a Regio Játékkereskedelmi Kft. felméréseiből.

A Regio kutatása szerint a szülők 30 százaléka 3-5 ezer forintot költ gyermekenként játékra húsvétkor, negyedük költ több mint 5000 forintot, míg a szülők ötöde 2000-3000 forintot szán az ajándékra.

A cég friss kutatásából az is kiderült, hogy a legtöbben kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt vesznek ajándékba. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel.

Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes éves forgalom közel 10 százalékát teszi ki – ismertette Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.

A Formatex azt közölte, hogy a tavalyi 4,4 milliárd forintos éves forgalmának 15 százaléka esett a húsvéti időszakra. A Játéksziget bolthálózatban a húsvéti vásárlói kosárérték idén 4-5 ezer forint körül alakul, a webshopban pedig átlagosan 9000 forintért vásárolnak.

Idén 15-20 százalékkal nagyobb forgalmat várnak a húsvéti időszakban a tavalyihoz képest nagykereskedelmi szinten, a Játéksziget üzleteiben pedig 8 százalékos emelkedésre számítanak 2017 húsvéti időszakához képest – mondta Borhi János, a Formatex ügyvezetője.

A magyar tulajdonú Regio Játék 2017-ben 10,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, egy évvel korában 9,86 milliárd forintot. Országszerte 34 boltja van, 450 dolgozót foglalkoztat, a magyar játékpiacon 25 százalékos részesedéssel rendelkezik. A cég Csömörön új áruházat nyitott 2017-ben, és megnyitotta több mint 10 ezer négyzetméteres új logisztikai központját Törökbálinton, amelyhez egy 1000 négyzetméteres áruház is tartozik.

Az országszerte 8 Játéksziget üzletet üzemeltető Formatex Kft. 4,4 milliárd forint forgalmat ért el – ebből 1,3 milliárd forint az exportbevétel – utolsó lezárt gazdasági évében, 2016-ban, az egy évvel korábbi 3,65 milliárd forintot követően. Adózott eredménye 157,9 millió forintra nőtt 2016-ban, az egy évvel korábbi 75,7 millióról a nyilvános cégadatok szerint. (MTI)