Nagyvállalati kategóriában a Decathlon sportszeráruház, kis- és középvállalati kategóriában a Lumenet világítástechnikai webáruháza nyerte az Év internetes kereskedője díjat az idén.

A szervezők közleménye szerint idén 48 ezren szavaztak a több mint 600 jelöltre, vagyis a nagykorú internetezők csaknem 1 százaléka kapcsolódott be az eseménybe. Nagyvállalati kategóriában a második helyezett a Konzolvilág, a harmadik az eMAG lett. A kis- és közepes vállalati kategória második helyezettje a Dressa, a harmadik pedig az iDrinks webshop.

A fődíjak mellett kategóriadíjakat is átadtak a szervezők. A kategóriadíj jelölői a Magyar Posta MPL kiscsomaglogisztikai üzletága, az eNET Internetkutató Kft., valamint a Reacty Digital Kft. A szervezők idén két új kategóriát is életre hívtak, logisztika és környezetvédelem témában. Nagyvállalati kategóriában a Legjobb logisztika díjat az Euronics, a Legjobb omnichannel és a Legjobb felhasználói élmény  díjat a Decathlon kapta, a Legjobb környezetvédelmi díj kategóriában pedig a Tchibo jeleskedett. Kis- és középvállalati kategóriában a Legjobb logisztika és a Legjobb omnichannel díjat a Kockashop, a Legjobb felhasználói élmény díjat az eTáska kapta, a Legjobb környezetvédelmi díj kategóriában pedig a Dressa végzett első helyen.

Tavaly az internetes kereskedelem forgalma 23 százalékkal bővült, elérve a 669 milliárd forintot – írták az eNET Internetkutató Kft. adataira hivatkozva.

Az ágazat fejlődését és új megoldásait a fogyasztói igények ösztönzik – hangsúlyozta a versenyt főtámogatóként segítő Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. Eölyüs Endre ugyanakkor kihívásnak látja, hogy az ősztől kötelező ügyfél-hitelesítés után erősebb védelem alatt kell az ügyfélélményt biztosítani.

Az Év internetes kereskedője díjat idén a 13. alkalommal ítélték oda. Az elismeréseket a 3 szervező társaság, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft., a Dialogue Creative Company és a Ecommerce Hungary adta át.

(Forrás: MTI, evker.hu)